Jaka woda najlepsza dla biegacza?

Dla biegaczy i wszystkich sportowców bardzo ważne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu wody w organizmie. Woda to niezbędny składnik pokarmowy, dziennie powinno się wypić ok. 1,5 l, jednak sportowcy mają znacznie większe zapotrzebowanie. Napój ten pozwala zachować zdrowie, dodać mocy i energii oraz umożliwia przeprowadzenie dużo bardziej efektownych treningów. Natomiast jeśli organizm utraci za dużo wody, jest on narażony na odwodnienie, które może mieć bardzo negatywne skutki.

Rodzaje wód do picia

Aby nawadniać organizm, bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem jest picie wody. Najlepiej, żeby była to woda, która pochodząca ze źródeł znajdujących się po ziemią. Posiada ona odpowiednie ilości składników mineralnych, które mają pozytywne działanie dla zdrowia.

Można wyróżnić:

  1. Naturalną wodę mineralną – jest ona wydobywana ze źródeł, które są oddzielone od środowiska zewnętrznego, jest ona naturalnie czysta i ma stały skład chemiczny, Ważne jest także to, że jej butelkowanie powinno mieć miejsce jak najbliżej naturalnego źródła, aby płyn miał jak najkrótszy kontakt z powietrzem.
  2. Wody mineralne mieszane – ta woda, pochodzi z kilka różnych naturalnych wód, jest to częste rozwiązanie w przypadku, gdy np. jedno ze źródeł jest niewystarczające.
  3. Wody źródlane – pochodzą one ze źródeł, które są płytkie i mniej odizolowane od środowiska zewnętrznego. Takie wody zwykle są nisko zmineralizowane. Zawierają siarczany magnezu, wapnia i wodorowęglany. Są one takę niskosodowe, dlatego najlepiej nadają do spożywania dla dzieci. Cena
  4. Wody mineralizowane – produkuje się je z wód źródlanych lub gospodarczych, do których dodało się odpowiednią ilość związków mineralnych. Można je podzielić ze względu na stopień mineralizacji:
    • niskomineralizowane – 500 mg mineralnych składników na litr wody, polecane do ogólnego spożywania, świetnie nadają się do przygotowywania posiłków dla maluszków,
    • średniomineralizowane – 500 – 1500 mg mineralnych składników na litr wody,
    • wysokomineralizowane – 1500 mg mineralnych składników na litr wody, zwykle chlorkowo- sodowe, są cennym źródłem jonów fluorkowych i soli wapniowych i magnezowych. Są one przeznaczone dla osób, które podejmują regularny wysiłek fizyczny, przez co tracą składniki mineralne wraz z potem.

Dla biegaczy i osób uprawiających sport najlepsza będzie woda wysokomineralizowana. Jest ona bogatym źródłem związków, które traci się podczas wysiłku razem z potem. Wybierając dany produkt warto sprawdzić jego skład i wybrać ten, który najlepiej spełni swoją funkcję. W związku, że sportowcy mają duże zapotrzebowanie na wodę warto zaopatrzyć się na zapas. Na stronie hurtowni wody, możesz kupić większą ilość wody w niższej cenie. Sprawdź ofertę na stronie www.