Jak zdrowo jeść w restauracji?

Jak zdrowo jeść w restauracji?

W związku z tym, że poziom otyłości na całym świecie bezustannie rośnie – coraz więcej osób decyduje się na ograniczanie wydatków na jedzenie w restauracji, a zamiast tego decydując się na  domowe posiłki, gdzie mają kontrolę nad składnikami, które są w nich umieszczone oraz nad wielkością porcji. Wynika to z rosnącej świadomości, że pokarmy podawane w restauracjach są tymi o wysokiej zawartości sodu i tłuszczu. Porcje są również nadmierne serwowane, co prawie zawsze przynosi za dużo dodatkowych kalorii. Osoby na diecie wiedzą, że jedzenie w restauracji może zrobić spustoszenie w odniesieniu do wysiłków w ramach odchudzania, dlatego unikają ich jak ognia. W dodatku nie każda restauracja zamawia żywność w sklepach ze zdrową żywnością.  Większość by obniżyć koszty zamawia w hurtowniach spożywczych np. spozywczo.pl z Warszawy.

Ale spójrzmy prawdzie w oczy. Nie można uniknąć jedzenia w restauracjach.

Na przykład w pewnym momencie możesz zostać zaproszony na spotkanie biznesowe w restauracji. Będziesz musiał spotkać klientów – by tam z sukcesem zamknąć interes. Ty i twoja rodzina mogą mieć okazję do świętowania urodzin lub innego specjalnego wydarzenia, dlatego będziecie jeść na mieście.  Możesz zostać zaproszony do restauracji przez bliskich przyjaciół, a przecież nie możesz bezustannie odrzucać takiego zaproszenia!

Na szczęście, istnieją jeszcze (albo już) restauracje serwujące zdrowe obiady. Kluczem jest wiedzieć, które produkty spożywcze można zamówić, a od których trzymać się. Dzięki tej wiedzy będzie można umieścić z powrotem na swojej liście przyjemności umieścić jedzenie w restauracji.

Grillowany kurczak lub wołowina – to zawsze zdrowe obiady, godne zamówienia w restauracji. W porównaniu do przystawek, które są smażone lub podawane z sosami śmietanowymi grillowane mięsa są zdecydowanie zdrowszą alternatywą. Aby jeszcze bardziej pilnować swoich kalorii zawsze można zapytać, czy można prosić o mniejszą ilość oleju lub masła. Można również podzielić się mięsem ze swoim przyjacielem, szczególnie jeśli porcja jest zbyt duża dla Ciebie. Nawet jeśli porcja wystarczy, można jeszcze podzielić się swoją częścią, aby zapobiec nadmiernemu spożyciu kalorii. Aby zrównoważyć spożycie składników odżywczych, upewnij się że stawiasz na warzywa i ryż, aby spełnić swoje wymagania co do zawartości w organizmie błonnika, witamin i składników mineralnych.

Sałatki to również zdrowa opcja do zamówienia w restauracji, o ile nie znajdują się w nich składniki, takie jak np.:

  • bekon,
  • chrupiący kurczak
  • grzanki
  • kawałki sera.

Również mądrzej jest wybrać sos vinaigrette zamiast sosu na bazie majonezu i poprosić o to, by sos był podawany tak, byś sam mógł zadbać o dressing. Należy uważać, aby nie stosować go zbyt dużo.

No Comments

Post a Comment